Dr. Varga Zsuzsanna

Dr. Varga Zsuzsanna vagyok, a PTE ÁOK Mentorprogram szakmai vezetője és a hallgatói well-being koncepció vezetője. Sokszínű tanulmányaim és tapasztalataim – a tanítás, a fordítás, a vezetés és a tréningek világa – egy irányba mutattak: a fejlődés támogatása, a biztonságos és bizalmon alapuló tanulási közeg megteremtése felé. Hiszem, hogy mindenkiben megvan az erő és az erőforrás a változásra és saját útjának alakítására. A munkámban ezt a belső energiát segítem hozzáférhetővé tenni, és teret teremtek ahhoz, hogy valódi önreflexió, növekedés és szakmai jóllét jöhessen létre az orvosképzésben.
Dr. Laki Beáta

Bioetikusként és szervezeti–üzleti coachként a mentoroktatói munkámban az értékalapú gondolkodás, az önreflexió és a támogató szakmai párbeszéd áll a középpontban.
A bioetika területén szerzett oktatói és kutatói tapasztalatom révén kiemelten fontosnak tartom a morális érzékenység és az etikai döntéshozatal fejlesztését az orvosképzésben.
Coachként abban hiszek, hogy a tanulás és szakmai fejlődés legmélyebb formája a tudatos jelenlétből, az önismeretből és az együttgondolkodásból fakad.
Mentoroktatóként célom, hogy a hallgatókat támogassam saját szakmai identitásuk formálásában, valamint abban, hogy biztonságos, reflektív közegben tanulhassanak önmagukról és hivatásukról.
Fontosnak tartom, hogy a felmerülő nehézségekkel és kihívásokkal közösen dolgozzunk – a mentorhallgató társammal együttműködésben, partnerségben segítve a hallgatók személyes és szakmai fejlődését.
A bioetika és a coaching metszéspontjában olyan szemléletet képviselek, amely az empátiát, az etikus döntéshozatalt és az emberi kapcsolódások minőségét tekinti az orvosi hivatás alapjainak.
Dr. Sparks Jason

Sziasztok!
Sparks Jason vagyok, az Anatómiai Intézetben oktatok anatómiát és szövettant. Számomra a hallgatók segítése igazi küldetés, amelyet már orvostanhallgató korom óta szívügyemnek tekintek. Az egyetemi évek talán az élet egyik legszínesebb időszakát jelentik, ugyanakkor nem mindig könnyűek, időnként mindannyian nehézségekbe ütközünk.
Azért jelentkeztem mentoroktatónak, mert fontosnak tartom, hogy a hallgatókat ott támogassuk, ahol csak tudjuk, legyen szó tanulmányi, szociális vagy bármilyen más jellegű problémáról. Sokszor már egy kis segítség is elég ahhoz, hogy minden újra a helyére kerüljön. 🙂
Dr. Pap Marianna

A PTE Általános Orvostudományi Karán végeztem, jelenleg az Orvosi Biológiai Intézet oktatójaként dolgozom. Magyar és angol nyelven tanítom a Molekuláris sejtbiológia 1–2, valamint a Biotechnológia MSc Cell Biology tárgyat. Többéves nemzetközi tapasztalatot szereztem a Harvard és a Boston University-n, ahol Fulbright ösztöndíjasként az oktatásban is részt vettem.
Mentorként fontosnak tartom, hogy a hallgatókkal bizalmi és támogató kapcsolatot alakítsunk ki, ahol nyíltan beszélhetünk a tanulás és a pályakezdés kihívásairól. A mentorálásban a megértésre, az empátiára és a motiváció fenntartására helyezem a hangsúlyt. Hallgatói mentortársammal jól kiegészítjük egymást: ő elsősorban az egyetemi élettel, ügyintézéssel és szakmai gyakorlatokkal kapcsolatos kérdésekben, én pedig a megfelelő tanulási stratégia kialakításában, az időbeosztásban és a molekuláris sejtbiológia nehezebb anyagrészeinek megértésében nyújtok támogatást.
I graduated from the University of Pécs Medical School, where I currently work as an assistant professor at the Department of Medical Biology. I teach Molecular Cell Biology 1–2 in both Hungarian and English, as well as Cell Biology in the Biotechnology MSc program. I gained several years of international experience at Harvard University and Boston University, where I also had the opportunity to teach as a Fulbright Scholar.
As a mentor, I find it essential to build a trusting and supportive relationship with students, where we can openly discuss the challenges of learning and starting a professional career. In mentoring, I emphasize understanding, empathy, and maintaining motivation. Together with my student co-mentor, we complement each other well: while my partner primarily helps with university life, administration, and internships, I focus on supporting students in developing effective learning strategies, managing their time, and understanding the most difficult topics of molecular cell biology.
Dr. Bugyi Beáta

2003 óta végzek oktató és kutatómunkát a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán, ahol az Általános Orvos, Fogorvos, Gyógyszerész, valamint a Biotechnology BSc és MSc szakok hallgatóival dolgozom együtt.
Elkötelezett vagyok amellett, hogy az oktatás ne csupán a tudás átadásáról szóljon, hanem egy olyan közösségi környezet megteremtéséről is, ahol a hallgatók biztonságban érezhetik magukat, megoszthatják dilemmáikat, támogatást és inspirációt kaphatnak személyes és szakmai kihívásaik során. Hiszek a segítő attitűdben, az aktív együttműködésben és az egyéni utak tiszteletében.
Mentoroktatóként célom, hogy támogassam a hallgatókat önismeretük elmélyítésében, kritikai gondolkodásuk fejlesztésében és abban, hogy tudatosan formálják saját szakmai identitásukat.
Dr. Fülöp Balázs

Kedves Hallgatók!
Mintegy 20 éve látok el mentori feladatokat, mégha korábban nem is így neveztük. Orvostanhallgató koromban csoportvezető voltam, később (2013-2024) az Anatómiai Intézetben elméleti oktatóként dolgoztam. Jelenleg az Alapellátási Intézetben dolgozom, ahol korábban vezető rezidens pozíciót töltöttem be, emellett háziorvosként tevékenykedem. Úgy érzem, széleskörű rálátásom van a graduális és postgraduális képzésre, valamint a klinikumban való munkavégzésre is. Leginkább tanulásmódszertani kérdésekben, stresszekzelésben, a hosszútávú célok meghatározásában és pályaorientációban tudok segíteni - de bármilyen témában szívesen állok a hallgatók rendelkezésére.
Sokszor látjuk, hogy ha valaki elégedetlen a saját teljesítményével, amögött nem a képességeinek hiánya, hanem elégtelen tanulásmódszertani ismeretek, nem megfelelő idő-menedzsment, vagy a megfelelő célok, motiváció hiánya áll. Célom, hogy megkeressük azokat a pontokat, amivel a tanulás hatékonyabbá tehető, az eredmények pedig elérhetővé válnak.
Vezérelveim:
- Legyenek világos, elérhető, konkrét céljaink, és ez alapján szervezve az életünket próbáljuk meg elérni ezeket!
- Maradjon idő a lelki feltöltődésre, mert a mentális egészség épp olyan fontos, mint a tanulmányi eredmények!
Dr. Gurdán Zsuzsanna

Kedves Hallgatók,
A Pécsi Tudományegyetem Fogászati és Szájsebészeti Klinikáján végzek oktatói és kutatói tevékenységeket 2004 óta.
Mentoroktatóként azon szeretnék dolgozni, hogy támogassam a fogorvostan hallgatókat az elméleti ismeretek megszerzésében, a gyakorlati készségek elsajátításában és szakmai fejlődésükben. Hiszem, hogy a mentorálás során nemcsak tudást, hanem tapasztalatot, motivációt és önbizalmat is lehet adni — ezek pedig kulcsfontosságúak az orvosi hivatásban.
Hallgatói mentortársammal együtt célunk a fogorvostan hallgatók patronálása, az egyetemi évek alatt felmerülő személyes, szociális vagy tanulmányi nehézségek közös megoldása.
Fontosnak tartom az együttműködést és a támogató légkört, mert hiszem, hogy így lehet igazán fejlődni.
Dr. Deák Máté

A PTE ÁOK mentortanáraként célom, hogy támogassam a hallgatókat abban, hogy magabiztos, nyitott és szakmailag felkészült orvosokká váljanak. Fontosnak tartom, hogy a diákok ne csupán tudást, hanem szemléletet is kapjanak: a problémamegoldó gondolkodást, a csapatmunkára épülő hozzáállást és a tudományos kíváncsiságot. Mentorálásom során törekszem arra, hogy személyre szabott segítséget nyújtsak, legyen szó tanulmányi kérdésekről, kutatási ötletekről vagy szakmai útkeresésről. Motivációmat az adja, hogy hiszek abban: a jó mentor–hallgató kapcsolat képes valódi fejlődési lehetőséget teremteni. Célom olyan támogató közeg kialakítása, ahol a hallgatók bátran mernek kérdezni, kísérletezni és hibázni is. Úgy gondolom, a jövő orvosainak nemcsak tudásra, hanem inspirációra is szükségük van saját képességeik fejlesztése során — én ezt szeretném továbbadni.
Szilágyi Tamás Gábor

Kedves Hallgatók,
A Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán a Biokémiai és Orvosi Kémiai Intézetében végzem mindennapi feladataimat, amibe egyaránt beletartozik az oktatás és kutatás.
Mentorként alapvető célom, támogatni a hallgatók tanulmányait, hogy magabiztosan haladhassanak előre az egyetemi éveik alatt. Fontosnak tartom, hogy biztonságos és támogató légkört teremtsek, ahol bátran fordulhatnak hozzám kérdéseikkel. Igyekszem feltérképezni a mentoráltjaim egyéni igényeit, és ezekre alapozva olyan tanulási módszereket ajánlani, amelyek valóban hasznosak lehetnek. Hiszek a motiváció erejében, ezért külön figyelmet fordítok annak fenntartására és megerősítésére. A közös munka során nyitott vagyok mind a tanulmányi, mind a szakmai kérdések átbeszélésére, emellett nélkülözhetetlennek tartom a rendszeres visszajelzést is. Különösen fontos számomra, hogy a mentorprogramban szerzett tapasztalatokkal a hallgatók hosszú távon is eligazodjanak a jövőbeni kihívások között. Bízom benne, hogy együtt megtaláljuk azt az irányt és ritmust, amelyben eredményes és örömteli lehet a tanulás.